Wednesday, June 3, 2015

Juice #10 - The Meal (Banana, Avocado, Strawberry, Orange Juice, Lemon Juice) It's a meal!



#10    Banana, Strawberries & Avocado

with Orange Juice and Lemon Juice


Today I was hungry but not willing to cook, so I prepared a very substantial and caloric juice to substitute for a meal. It took me less than ten minutes, and it was very satisfying and delicious!




Juice #10
June 3, 2015
This recipe makes 3 cups (24 fl oz)
Total Calories = 171.6, approximately
Calories per cup = 57.2

Banana, Strawberries & Avocado
with Orange Juice and Lemon Juice

Ingredients
• ½ Banana (3.07 oz) (77.0 Cal)
• A piece of Avocado (1 oz) (51.7 Cal)
• 2 Strawberries (1.13 oz) (9 Cal)
• ¼ Cup of bottled Orange Juice with pulp (27.5 Cal)
• Juice of one Lemon (2 tbsp) (6 Cal)
• 1 cup shredded Ice (or 3 cubes)*
• 1 ½ cups of water

How to Prepare It
1. Peel the banana, cut it in pieces and put them inside the cup of a small blender.
2. Repeat the process above for the avocado.
3. Remove and discard the green part of the strawberries, wash them carefully, cut them in pieces and add them to the content in the blender’s cup.
4. Add the orange juice to the rest of the ingredients.
5. Wash the lemon carefully, cut it in half and squeeze the juice of both halves into a small container. Strain the juice into the blender’s cup using a small colander.
6. Add the ice and water to the blender’s cup and blend everything very well, for at least 1 minute.
7. Verify that the cup’s lid is tightly attached and closed, cover it with a thick layer of paper towel, press the paper towel firmly against the lid, hold the cup with both hands and shake it vigorously for a few seconds (see picture below).
8. Blend everything very well, again, for at least 30 seconds.
9. Repeat steps 7 and 8 two or three times to make sure that all the ingredients are really mixed, since we are not going to strain this juice.

*Note: The ice helps to better grind the ingredients.




Banana, Morango & Abacate

com Suco de Laranja e Sumo de Limão


Hoje eu estava com fome, mas sem vontade de cozinhar, então preparei um suco supersubstancial e calórico para substituir minha refeição. Levou menos de dez minutos para preparar, me deixou satisfeita e ficou delicioso!

Suco No 10
3 de junho de 2015
Esta receita faz 3 xícaras (709ml)
Calorias totais = 171.6, aproximadamente
Calorias por xícara = 57,2 aproximadamente

Banana, Morango & Abacate
com Suco de Laranja e Sumo de Limão

Ingredientes
• ½ Banana (87g) (77.0 Cal)
• 1 pedaço de Abacate (31g) (51,7 Cal)
• 2 Morangos (32g) (9 Cal)
• ¼ xícara de Suco de Laranja engarrafado, com polpa (27,5 Cal)
• Sumo de um Limão amarelo (Siciliano) (2 colheres de sopa) (6 Cal)
• 1 xícara de Gelo triturado (ou 3 cubos)*
• 1 ½ xícaras de Água

Como preparar
1. Descasque a banana, corte-a em pedaços e coloque-os dentro do copo pequeno de um liquidificador.
2. Repita o processo acima com o abacate.
3. Remova e descarte a parte verde dos morangos, lave-os bem, corte-os em pedaços e junte-os ao conteúdo do copo do liquidificador.
4. Adicione o suco de laranja aos ingredientes no copo.
5. Lave bem o limão, corte-o em dois e esprema o sumo das duas metades numa tigelinha pequena. Coe o sumo do limão dentro do copo do liquidificador usando um coador pequeno.
6. Adicione o gelo e a água ao copo do liquidificador e bata tudo muito bem, por pelo menos 1 minuto.
7. Certifique-se de que a tampa do liquidificador esteja devidamente afixada ao copo e fechada, cubra-a com uma camada grossa de papel toalha, pressione o papel toalha firmemente contra a tampa, segure o copo e a tampa com as duas mãos e sacuda vigorosamente por uns 30 segundos, ao menos (veja foto acima.)
8. Bata tudo de novo por pelo menos 30 segundos.
9. Repita os passos 7 e 8 umas duas out rês vezes para se certificar de que não restarão pedaços de frutas no suco, uma vez que este não será coado.

*Observação: O gelo ajuda a triturar melhor os ingredientes.