Sunday, November 15, 2015

#151  Kale & Pumpkin

Amazingly low calories!


Variations on a Theme, Week 3: Kale & Pumpkin


Today we start our third series of "Variations on a Theme". During this week, the main ingredients will be Kale & Pumpkin. The first recipe of the series always combines the two basic ingredients, only, as in today's juice, which has a very dominant kale flavor.

I chose kale mainly for its popularity whenever you think of a green juice, detox juice, etc. Pumpkin was chosen for two main reasons: first, it's November, fall is here, and fall and pumpkins are kind of synonyms. Second, I always try to experiment with ingredients that are not so commonly used on juice recipes, and I believe that's the case with pumpkin.

As with the previous series, each day we'll have a variation, including one or two new ingredients in addition to the main ones. 




Juice #151
November 15, 2015
This recipe makes 2 cups (16 fl.oz.)
Total Calories = 48.75 approximately
Calories per Cup = 24.37, approximately

Kale & Pumpkin

Ingredients
• 1 large leaf of Kale, washed, spine removed, chopped (1.02 oz) (31.85 Cal)
• ½ cup of chopped Pumpkin, ready to eat (2.29 oz) (16.9 Cal)
• 5 cubes of Ice*
• 1¼ cups of Water

How to Prepare It 
1. Put the Kale, 3 cubes of ice and 1 cup of water inside the cup of a small blender (or the single serve cup of a regular blender) and blend everything very well for at least 1 minute. 
2. Add the rest of the ingredients and blend everything again for at least 30 seconds.

*Note 1: The ice helps to better grind the ingredients. 
Note 2: This juice has some pulp. If you don't want pulp, you should strain it. 



Couve & Abóbora

Incrivelmente baixo em calorias!


Variações sobre o mesmo tema, Semana 3: Couve & Abóbora



Hoje começamos a terceira série de nossas "Variações sobre o mesmo tema". Durante esta semana, os ingredientes básicos serão Couve & Abóbora. A primeira receita da série é sempre uma combinação dos dois ingredientes básicos, apenas, como no suco de hoje, que possui um sabor dominante de couve.

Escolhi couve principalmente por causa de sua popularidade sempre que se pensa em sucos verdes, detox, etc. A abóbora foi escolhida por duas razões principais: primeiro, porque é outono aqui nos Estados Unidos, e, aqui, outono e abóbora são praticamente sinônimos. Segundo, porque sempre tento experimentar ingredientes que não são frequentemente utilizados em receitas de suco, e acredito ser este o caso da abóbora.

Como nas séries anteriores, a cada dia será apresentada uma variação para a primeira receita, adicionando um ou dois ingredientes àqueles básicos. 

Suco No 151 
15 de novembro de 2015
Esta receita faz 2 xícaras (450ml)
Calorias totais = 48,75 aproximadamente
Calorias por xícara = 24,37 aproximadamente

Couve & Abóbora

Ingredientes 
• 1 folha grande de Couve, lavada, talo removido, picada (30g) (31,85 Cal)
• ½ xícara de Abóbora, picada, pronta para consumo (65g) (16,9 Cal)
• 5 cubos de Gelo*
• 1¼ xícaras de Água

Como preparar
1. Coloque a couve, três cubos de gelo e 1 xícara de água dentro do copo de um liquidificador pequeno (ou o copo de medida individual de um liquidificador de tamanho normal) e bata tudo por cerca de 1 minuto. 
2. Adicione o restante dos ingredientes e bata tudo novamente por pelo menos 30 segundos.

*Observação 1: O gelo ajuda a triturar melhor os ingredientes. 
Observação 2: Este suco possui bastante polpa. Se você preferir sem polpa, deve coá-lo.