Saturday, September 19, 2015

#109     Avocado and Pineapple

with Coconut Water


Camping for the first time, basically to test our new RV trailer, and not having Internet connection, I couldn't publish recipes for three days. Nevertheless, it was still possible to enjoy my daily juice by taking along the necessary ingredients and a small blender (which, by the way, I highly recommend; see picture and link below for more information about it).

This Avocado and pineapple combination, enhanced with coconut water, turned into a thick, velvety mixture much more like of a pudding consistency than of a juice. Rich and filling, it can substitute for a light meal in a busy day when you want to devote your time as much as possible to explore the surroundings of your campsite (in our case, driving to the top o Pikes Peak, but this is another story).

Avocado and pineapple mix really well. Their flavors seem to be created to blend with each other. And if you would prefer a more liquid juice, just add more water. The flavor will still  be equally delicious.




Juice #109
September 19, 2015
This recipe makes 2 cups (16 fl.oz.)
Click here for more information
about this blender.
Total Calories = 265.1, approximately
Calories per Cup = 132.55, approximately

Avocado and Pineapple
with Coconut Water

Ingredients
• 1 small Avocado, washed, peeled, pit removed, cut in pieces (4.27 oz) (193.6 Cal)
• 1 thick slice of Pineapple, peeled, washed, cut in pieces (3.6 oz) (49 Cal)
• ½ cup of Coconut Water
• 5 cubes of Ice*
• ½ cup of Water

How to Prepare It 
Put all the ingredients inside the cup of a small blender (or the single serve cup of a regular blender) and mix everything well for at least 1 minute.

*Note 1: The ice helps to better grind the ingredients. 
Note 2: You can strain the juice, but it's not necessary. 


Abacate & Abacaxi

com Água de Coco


Acampando pela primeira vez, basicamente para testar nosso novo trailer, e na ausência de conecção com a Internet, não me foi possível publicar receitas por três dias. Isso não me impediu, no entanto, de continuar saboreando meus sucos diários, pois levei os ingredientes necessários e um liquidificador pequeno (o qual, a propósito, altamente recomendo; veja foto e clique no link abaixo para informação sobre um modelo similar).

Essa combinação de abacate com abacaxi, reforçada com água de coco, transformou-se numa mistura grossa, aveludada, com uma consistência muito mais como a de um pudim do que de um suco. Rica e substancial, pode subtituir por uma leve refeição num dia cheio de atividades, quando você prefere devotar a maior parte do seu tempo a explorar os arredores de seu acampamento (em nosso caso, dirigir até o topo do Pikes Peak, mas isso é outra história).

Abacate e abacaxi misturam-se muito bem. Seus sabores parecem ter sido criados para combinar-se. E se você preferir um suco mais líquido, basta acrescentar mais água. O sabor continuará sendo igualmente delicioso.


Clique aqui para mais
informação sobre este
liquidificador.
Suco No 109
19 de agosto de 2015
Esta receita faz 2 xícaras (450ml)
Calorias totais = 265,1 aproximadamente
Calorias por xícara = 132,55 aproximadamente

Abacate & Abacaxi
com Água de Coco

Ingredientes 
• 1 Abacate pequeno, lavado, descascado, caroço removido, cortado em pedaços (121 g) (193,6 Cal)
• 1 fatia grossa de Abacaxi, descascada, lavada, cortada em pedaços (100 g) (49 Cal)
• ½ xícara de Água de Coco
• 5 cubos de Gelo*
• ½ xícara de Água

Como preparar
Coloque todos os ingredientes dentro do copo de um liquidificador pequeno (ou copo de medida individual de um liquidificador de tamanho regular) e bata tudo muito bem, por pelo menos 1 minuto.

*Observação 1: O gelo ajuda a triturar melhor os ingredientes. 
Observação 2: Você pode coar o suco, mas não é necessário.